HOORN – Op zaterdag 12 oktober stond Omring’s Hangout, een nagebootste woonzorglocatie van Omring, in het centrum van Hoorn. Deze pop-up locatie was speciaal gericht op jongeren, ook wel GenZ, om hen op een toegankelijke manier kennis te laten maken met de ouderenzorg. De actie was onderdeel van de arbeidsmarktcampagne van Omring en bouwde voort op de ‘levende bushalte’-actie die eerder op 3 oktober plaatsvond in Hoorn, Schagen, Bovenkarspel en Den Helder.
Bij Omring’s Hangout konden jongeren luisteren naar ‘offline stories’, deelnemen aan een ‘mental check-up’ met levenslessen van ouderen, en tips krijgen via ‘life hacks’ en ‘DIY’-workshops zoals ‘Oma weet raad’. Ook was er een ontmoetmobiel waarmee bezoekers konden meerijden. Op het dakterras gingen jongeren in gesprek met ouderen om te ontdekken of een loopbaan in de ouderenzorg bij hen past.
Omring hoopt met deze campagne het beeld van de ouderenzorg als aantrekkelijke en maatschappelijk relevante carrièreoptie bij jongeren te versterken. Volgens Omring biedt een loopbaan in de zorg niet alleen de mogelijkheid om anderen te helpen, maar ook om een persoonlijke impact te maken. Innovatie en mensgerichtheid staan daarbij centraal.
Bij Omring gaat zorg verder dan een baan; het draait om het welzijn van cliënten en medewerkers. Omring biedt ruimte voor persoonlijke inbreng en vakmanschap. Het concept ‘Omzorgen’ benadrukt deze visie, waarbij medewerkers de kans krijgen om zorg te leveren die past bij de unieke behoeften van elke cliënt. Meer informatie hierover is te vinden op [www.werkenbijomring.nl/omzorgen](https://www.werkenbijomring.nl/omzorgen).